سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید محتوا برای اینستاگرام

محتوا سازی در اینستاگرام فوق العاده مهم است! فاکتور شماره 1 موفقیت در اینستاگرام، کیفیت محتواست و کیفیت در هیچ شبکه اجتماعی دیگری تا این اندازه اهمیت ندارد!

محتوای با کیفیت در واقع یک ارزش برای مخاطبان است و به آنها دلیلی می دهد تا شما را دنبال کنند و یا از شما خرید کنند. بنابراین اگر بازاریابی محتوایی درستی در اینستاگرام خود اجرا نکنید، شانس موفقیت شما بسیار کم خواهد بود.

اهمیت تولید محتوا و بازاریابی محتوا در شبکه های اجتماعی

قبل از هر چیز بهتر است به ماهیت شبکه های اجتماعی نگاهی بیاندازیم. شبکه های اجتماعی فضایی برای ارتباط میان افراد است. در شبکه های اجتماعی بیزینس و کسب و کارها جایی ندارند و اساس کار این فضاهای اینترنتی بر مبنای روابط میان افراد است.

اما می بینیم که کسب و کارهای اینترنتی و بیزینس ها در همه شبکه های اجتماعی حضور دارند. چه چیزی این اجازه را به آنها می دهد؟

محتوا !

کاربران در شبکه های اجتماعی عضو می شوند تا با دوستان و نزدیکان خود رابطه بیشتری داشته باشند اما چه چیزی سبب می شود که آنها بیزینس ها و کسب و کارهای اینترنتی را نیز دنبال کنند؟ پاسخ محتواست.

در واقع محتوا یک ارزش به کاربر هدیه می دهد و سبب می شود که کاربر به این کسب و کار علاقه نشان دهد و آن را در شبکه های مختلف دنبال کند.

بنابراین محتوا عاملی است که سبب می شود مخاطبان و یا به عبارتی مشتریان بالقوه شما به دنبال شما بیایند و جذب شما بشوند.

نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، چرا که هر شبکه اجتماعی هویت مخصوص به خود را دارد و محتوا سازی و بازاریابی محتوایی باید با توجه به هویت آن شبکه اجتماعی صورت بگیرد.

به عنوان مثال لینکدین، شبکه اجتماعی حرفه ای ها و متخصص ها می باشد. فرض کنید روش شما برای محتوا سازی در اینستاگرام با روش شما برای تولید محتوا در لینکدین یکسان باشد! این موضوع بسیار ضربه بدی به برند شما می زند!

چرا؟

زیرا هویت لینکدین، ارتباط حرفه ای میان افراد متخصص است و هویت اینستاگرام، سرگرمی و تفریح و لذت بردن است و باید برای هر کدام، محتواهای مختلفی تولید کنید و به اشتراک بگذارید.

بنابراین قبل از بازاریابی و تولید محتوا حتما باید توجه کنید که نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف به هویت آن شبکه اجتماعی بستگی دارد.

بنابراین اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم ؛

  • در لینکدین، محتوای تخصصی و حرفه ای مخصوص کسب و کار و بیزینس منتشر می شود.
  • در اینستاگرام، محتوای فان با هدف سرگرمی و تفریح و لذت بردن منتشر می شود.
  • در توییتر، محتوای انتقادی با هدف ویروسی شدن منتشر می شود.

اصول تولید محتوا اینستاگرام

همانطور که گفتیم، تولید محتوا و محتوا سازی در اینستاگرام باید با هدف سرگرمی و لذت بردن مخاطب صورت بگیرد.

یکی از مشکلاتی که خیلی افراد هنگام تولید محتوای باکیفیت برای اینستاگرام دارند، این است که ایده ای برای تولید محتوا ندارند و نمی دانند چه محتوایی مورد پسند کاربران واقع می شود!

در این قسمت می خواهم چند اصل کلی تولید محتوا اینستاگرام را به شما بگویم تا با دید بازتری بتوانید نسبت به تولید محتوا اقدام کنید :

1) کیفیت، کیفیت، کیفیت!

کیفیت در محتوا سازی در اینستاگرام و بازاریابی محتوایی در این شبکه اجتماعی حرف اول را می زند!

چه عکس، چه ویدیو، چه عکس نوشته و چه هر نوع محتوای دیگری منتشر می کنید، باید کیفیت آن را در حد عالی نگاه دارید، چرا که خاصیت این شبکه اجتماعی این است!

توصیه من به شما این است که عکس های خود را در مقیاس 1:1 و بصورت مربعی منتشر کنید و کیفیت آن حداقل 1080 و FullHD باشد!

این مورد درباره ویدیو نیز صدق می کند. ویدیوهای شما نیز باید با کیفیت باشند و ترجیحا بصورت مربعی.

2) محتوای شما باید جنبه بصری داشته باشد.

اینستاگرام با تمام شبکه های اجتماعی دیگر تفاوت دارد و این تفاوت در نوع محتواهایی است که کاربران این شبکه اجتماعی می پسندند، چرا که جنبه بصری محتوا در اینستاگرام اهمیتی دو چندان پیدا می کند!

اینستاگرام بر پایه تصویر بنا شده است و بنابراین تمامی محتواهای شما باید جنبه بصری داشته باشند. هر چقدر در محتوا سازی در اینستاگرام خود بیشتر به جنبه بصری توجه کنید، محتوای موفق تری خواهید داشت.

به عنوان مثال عکس های مربوط به غذا، لباس و مد، خانه و ویلاهای لوکس، به علت جنبه بصری قدرتمندی که دارند، معمولا جز محبوب ترین پست های اینستاگرامی هستند و بازدیدهای زیادی را دریافت می کنند.

3) با توجه به شخصیت کلی مخاطبان خود تولید محتوا کنید.

نوع مخاطبان هر پیج اینستاگرام با پیج دیگر متفاوت است.

اگر پیج فروش کالای نوزاد دارید، طبیعتا مخاطب شما مادرانی است که به تازگی بچه دار شده اند و اگر پیج فروش کتاب های کمک درسی دارید، مخاطبان شما دانش آموزان 15-20 ساله داوطلب کنکور هستند.

بنابراین لازم است که محتوای شما متناسب با شخصیت کلی مخاطبان پیج تان باشد.

برای اینکه بتوانید مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بهتر است به چند سوال زیر پاسخ بدهید. نتیجه این سوالات، به شما کمک می کنند شخصیت کلی مخاطبان خود را تعیین کنید و محتوا سازی بهتری برای پیج اینستاگرام خود انجام دهید :

  • میانگین سنی مخاطبان من چند سال است؟
  • مخاطبان من زن هستند یا مرد؟
  • مخاطبان من از کدام شهر / کشور هستند؟
  • مخاطبان من به چه چیزی علاقه دارند و به دنبال چه چیزی هستند؟

منبع

https://graywebmaster.com/blog/instagram-content/