سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولید محتوا چیست

تولید محتوا یا Content Creation دغدغه‌ی تازه‌ای نیست.

تقریباً از زمانی که صنعت چاپ به وجود آمد و ظرفیت تولید به تدریج بیشتر از محتوای در دسترس شد، تولید محتوا و پیدا کردن محتوای مناسب برای نشر به یک چالش جدی تبدیل شد.

صنعت نشر در اروپا بلافاصله پس از اختراع ماشین چاپ، به سراغ چاپ انجیل رفت که هم کسی مدعی دریافت حق‌التالیفش نبود و هم متقاضیان فراوان داشت.

اما بعد از مدت کوتاهی، ماجرای تولید محتوا جدی‌ شد و بحث سفارش تولید محتوا به یک شغل تبدیل شد. سردبیرهای نشریات، وظیفه‌شان این بود که موضوعات مناسب برای نشر را جستجو کنند و سپس تولید محتوای متناسب را به نویسندگان و ژورنالیست‌ها سفارش دهند.

 

تولید محتوا چیست؟

ایجاد محتوای باکیفیت بالا برای موفقیت در بازاریابی محتوایی حیاتی است. روزانه بیش از چند میلیون پست وبلاگ، سایت و... منتشر‌ می‌شود، پس شما نیاز به یک محتوای خوب برای معرفی محصول یا خدمت خود به دیگران یا همان جامعه‌ هدف خود دارید.

تولید محتوا یک هنر است. این موضوع بسیار فراتر از نوشتن یک مطلب است. نوشتن، ویرایش و ایجاد یک متن مناسب بخشی از این فرآیند است.

تولید محتوا یک راه عالی برای انتقال اطلاعات به افراد در مورد محصولات، خدمات و شرکت شما‌ است. همچنین تولید محتوا برای جذب مشتریان و حتی ایجاد یک جامعه مصرف‌کننده برای محصول یا خدمت شما یک راه عالی و فوق‌العاده است.

«محتوا» چیزی است که باید از طریق رسانه‌ای به‌عنوان سخنرانی، نوشتاری یا هر یک از روش‌های گوناگون بیان شود.

 

کارشناس تولید محتوا کیست؟

خالق محتوا یا کارشناس تولید محتوا کسی است که مسئول ایجاد و انتشار اطلاعات در هر رسانه‌ای و به‌ویژه در رسانه‌های دیجیتال است. او معمولا کاربر یا مخاطب خاصی را در زمینه‌های خاص هدف قرار‌ می‌دهد. خالق محتوا‌ می‌تواند در تولید هر یک از موارد زیر فعالیت داشته باشد:

·         پست‌های وبلاگ

·         خبرنامه‌های ایمیل

·         رسانه‌های اجتماعی

·         بازاریابی تصویری

·         کتاب‌ها

·         و...

همچنین‌ می‌تواند محتوای آفلاین مانند بروشور، بسته‌های ویژه مشتری و ... را هم تولید کند، اما امروزه بیشتر از روش‌های تولید محتوای دیجیتال استفاده‌ می‌شود. حالا که درباره تولید محتوا صحبت کردیم، شاید این سوال برایتان پیش بیاید که اصلا تولید محتواچه ضرورتی دارد و چه تاثیری بر کسب‌وکار شما‌ می‌گذارد؟

 

روش های تولید محتوا

کمک گرفتن از گوگل برای پروش ایده تان

قبل از اینکه به سراغ نوشتن محتوا بروید اول باید تا حدودی بدانید که اصلا در مورد چه چیز هایی می خواهید بنویسید.

 

اسکلت تولید محتوا داشته باشید

جود بنا و پی‌ریزی مناسب برای استحکام کافی سازه لازم و ضروری است. از این رو نوشته‌های بلند و طولانی نیز نیاز شدید به اسکلت‌بندی و نوشتن لیستی از کلیات موضوع دارند. ما به این نوشته « اسکلت بندی تولید محتوا » می گوییم .

اسکلت تولید محتوا لیستی است که شما بعد از تعیین موضوع و همچنین هدف تولید محتوا شروع به نوشتن آن میکنید.

 

برای تولید محتوا، ترجمه کنید

زمانی که موضوع مورد نظر خود را یافتید. سایت های خارجی مرتبط با موضوع را بیابید. از مطالب موجود در آن ها مطلب مورد نظر خود را بیابید و آن را ترجمه کنید. به این منظور نیاز به مهارت ترجمه کردن دارید. نگران نباشید! ابزارها و افراد زیادی برای کمک به شما وجود دارند. از بین این ابزارها می­توان به ناربو اشاره کرد.

 

این مطلب برگرفته از سایت های http://www.ictstartups.ir/fa/content/144244 و https://motamem.org/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C/ و https://writena.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7/ است.